وبلاگ گرین وب
طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

با توجه به رشد چشمگیر اینترنت در دنیا و همه گیر شدن استفاده از آن، اهمیت فروشگاه های اینترنتی در جهان رو به افزایش است. حتما به این نکته توجه کرده اید که موج طراحی فروشگاه اینترنتی در ایران مراحل خوبی را در حال طی کردن هستند. پس از ورود پر قدرت دیجی کالا و نمونه های مشابه آن که معروف هستند، فرهنگ خرید اینترنتی در حال افزایش است. در زمان نوشته شدن این مقاله تقریبا عده زیادی از مردم حداقل نام این فروشگاه ها را شنیده اند و یا از آن ها خرید کرده اند.
تمامی این موارد باعث می شود تا افراد بیشتری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام کنند. در این مقاله گرین وب سعی دارد تا بیشتر در مورد طراحی فروشگاه اینترنتی و ویژگی های آن صحبت کند.

چرا فروشگاه اینترنتی؟

شاید این سوال برای عده زیادی از مردم پیش بیاید که چرا وقتی که میتوانیم از مکانی در شهر خودمان نیاز های مان را خریداری کنیم برای سفارش آن ها به وب سایت های مختلف برویم و در آن جا سفارش خود را ثبت کنیم؟
1. سریع و در دسترس
یکی از مهم ترین ویزگی های فروشگاه های اینترنتی این است که شما میتوانید به صورت 24 ساعته و با سرعت به آن متصل شوید و سبد خریدتان را از اجناس مختلف پر کنید.

  1. تنوع محصولات

    در فروشگاه های اینترنتی شما می توانید به انواع محصولات دسترسی داشته باشید و به راحتی هر چیزی را در سبد خرید خود بگذارید.

  2. صرفه جویی در وقت

    می توان با ثبت سفارش در این گونه فروشگاه ها در وقت نهایت صرفه جویی را کرد و با نشستن پشت لپ تاپ تان تمام کار ها را انجام دهید و فقط محصول را درب خانه تحویل بگیرید.

  3. کم شدن دلال ها

    یک از مواردی که معمولا مشتریان را آزار می دهد این است که دلال ها با خرید اجناس و فروش آن ها با قیمت های زیاد قیمت محصولات را بالا می برند اما با به میان آمدن خرید های اینترنتی، این مشکل تا حد زیادی حل شده است.

  4. از بین رفتن بسیاری از هزینه های مکان و نیروی انسانی

    یکی از عواملی که به بالا رفتن قیمت محصولات کمک می کند، اجاره مکان مغازه و نیرو های انسانی مشغول برای کار است. این موارد در سایت های فروشگاهی به مبالغ پایین تری تقلیل پیدا می کنند و باعث می شوند تا قیمت تمام شده محصولات کم تر باشد.

  5. بررسی محصول و مقایسه کامل آن

    شما میتوانید در هنگام خرید های اینترنتی از نظرات کاربران دیگری که آن محصول را خریداری کرده اند استفاده کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. علاوه بر این در نسخه های جدید فروشگاه ها می توان از نزدیک محصول را به صورت سه بعدی بررسی کرد.

مزیت های طراحی فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد هستند و میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقالات دیگر ما را مطالعه فرمایید.

چه نوع فروشگاه آنلاین برای مردم مقبول تر است؟

یک فروشگاه خوب باید یک سری از مزیت ها را داشته باشد تا مردم بتوانند به آن اعتماد کنند و خرید هایشان را انجام دهند. این نکات در طراحی فروشگاه اینترنتی نیز باید رعایت شوند. اگر بخواهیم به مهم ترین این مزیت ها اشاره کنیم میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

اعتماد سازی و جلب رضایت مشتریان

این ویژگی برای خیلی از افراد از اهمیت بالایی بر خوردار است. مشتریان دوست دارند از فروشگاهی خرید خود را انجام دهند که تعداد افراد زیادی از آن خرید کرده باشند و از خریدشان نیز احساس رضایت کنند. اگر شما برای مشتریانتان یک سری از موارد را تعریف کنید که از مشتری شما بودن لذت ببرند، علاوه بر این که خود آن ها را مشتری ثابت خود کرده اید، از بازاریابی رایگان آنها نیز استفاده می کنید.
برای جلب اعتماد مشتریان طرح های تخفیفاتی، قرار داد های بین شرکتی (مانند شاتل و اسنپ) و همچنین موارد ساده ای مانند تبریک روز تولد، می تواند احساس رضایت خاصی را در کاربرانتان ایجاد کند.
نباید فراموش کرد که یکی از مهم ترین نکته ها در اعتماد سازی پشتیبانی قوی است. اگر می خواهید که افراد برای بار بعدی هم از شما خرید کنند باید به نحوی پاسخگو آن ها باشید که به طور کامل نیاز هایشان رفع شود. اگر این رفع نیاز در کنار خوش اخلاقی و کمال ادب نیز باشد میتواند تاثیر فوق العاده بر روی کسب و کار شما بگذارد.

قیمت مناسب

همانطور که در قسمت جلب رضایت مشتریان گفتیم قیمت نیز فاکتور پر اهمیتی است. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که اول به قیمت محصولات نگاه می کنند و بعد به سراغ آپشن ها و موارد دیگر می روند. این نکته خیلی مهم است که شما قیمت های اولیه تان را حداقل به اندازه قیمت بازار ارائه کنید. اگر اینگونه نباشد کاربران حتی در سایت شما نمی ایستند و سریعا از آن خارج می شوند. (در واقع نه فروشی صورت می گیرد و همچنین به سئو سایت ضربه وارد می شود)

داشتن فیلتر های مختلف و کاربردی برای محصولات

مردم در عصر حاضر دوست دارند از فروشگاه اینترنتی خرید کنند که قابلیت مقایسه بین دو جنس را برای آن ها فراهم کرده است. برای بعضی افراد این که بین دو محصول مشابه کدام را انتخاب کنند یک معظل است. برای همین معمولا دوست دارند تا بتوانند به راحتی و بدون به خاطر سپاری ویژگی های دو کالای مختلف، آن ها را با هم مقایسه کنند. در بعضی مواقع شاید این مقایسه خیلی تاثیر نداشته باشد و افراد همان انتخاب اول خود را برای خرید بر گزینند. اما این حس را در آن ها به وجود می آورد که بهترین انتخاب ممکن را انجام داده اند.

علاوه بر این که امکان مقایسه می تواند یک مزیت خوب نسبت به دیگران در طراحی فروشگاه های اینترنتی باشد، قابلیت هایی مانند بررسی سه بعدی محصول، امتیاز بندی محصول و همچنین قابلیت ارسال رایگان نیز خیلی مفید هستند.

همیشه برای گروهی از مردم این دغدغه وجود داشته است که مثلا ” اگر این کالا را از تهران برای ما ارسال کنند حتما هزینه ارسال آن تا درب خانه بیشتر از قیمت خود آن می شود”. شاید حتی این موضوع حقیقت نداشته باشد و به عنوان مثال آن فروشگاه اصلا در تهران نباشد. اما این پیش فرض در اذهان عمومی جا افتاده است که هزینه ارسال کالا ها معمولا زیاد است و زمانی که شما اطمینان خاطر به مشتریان می دهید که اجناس را به صورت رایگان برای آن ها ارسال می کنید، یک مزیت رقابتی خیلی خوب در مقابل رقبای خود به دست آورده اید و قطعا این مورد در فروش شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

حتما ضرب المثل ” عقل مردم در چشم شان است” را شنیده اید. شاید بتوان گفت این ضرب المثل در مورد بررسی سه بعدی محصولات نیز صدق می کند. این که فرد می تواند یک کالا را از تمامی جهات مختلف بررسی کند هم برای او لذت بخش است و همین طور باعث می شود تا زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. وقتی مشتریان محصول را از تمامی زوایا مشاهده می کنند، علاقه بیشتری به خرید محصول پیدا می کنند و معمولا اگر در موارد دیگر از جمله هزینه و آپشن ها مشکلی نداشته باشند، حتما محصول را خریداری می کنند. با داشتن این ویژگی در طراحی فروشگاه اینترنتی خود، کاری که طراحان آن کالا در مدت چندین ماه یا حتی سال انجام داده اند را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار داده اید و می توانید از جذابیت های آن برای کسب مشتری بیشتر استفاده کنید.

چرا از گرین وب برای طراحی فرشگاه اینترنتی کمک بگیریم؟

گرین وب پس از سال ها تجربه در امر طراحی سایت و مطرح بودن در سطح استان و کشور در این حوزه، یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی سایت و هم چنین طراحی فروشگاه اینترنتی است.

نمونه کار هایی که از گرین وب در خصوص طراحی فروشگاه اینترنتی موجود است، گواهی بر کیفیت بالای کار و رضایت مشتریان آن دارد. شما میتوانید با سپردن پروژه طراحی خود به این شرکت از تمامی ویژگی هایی که در این مقاله نام برده شد استفاده کنید. ما برای طراحی فروشگاه اینترنتی چهارچوب هایی داریم که تمامی این گونه از سایت ها باید در آن قرار گیرند. در واقع شما می توانید پس از سپردن طراحی فروشگاه اینترنتی خود به گرین وب از این مزایا استفاده کنید:

ایجاد پنل برای مشتریان

هر مشتری می تواند یک پنل کاربری حرفه ای در طراحی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشد. در این پنل ها می تواند اطلاعات شخصی خود را وارد کند و اگر دوست دارد تا به صورت مشتری ثابت از شما خرید کند، اکانتش را شارژ کند تا لازم نباشد برای هر خرید اطلاعات کارت خود را وارد کند.

علاوه بر این مشتریان می توانند محصولات و یا کالاهایی را که به نظرشان مفید است و دوست دارند تا در زمانی دیگر آن ها را خریداری کنند برای خود نشان دار کنند. بعد از ستاره دار کردن یک محصول می توانند در داخل پنل شخصی شان به آن ها دسترسی داشته باشند و به راحتی آن ها را پیدا کنند.

مشاهده آمار دقیق از تمام فعالیت های سایت

شما می توانید به عنوان مدیر سایت از تمامی آمار فروشگاه خود با خبر باشید. میزان در آمد این ماه، تعداد خرید ها، تعداد افرادی که تنها تا مرحله ورود به صفحه خرید پیش رفته اند اما خرید خود را کامل ثبت نکرده اند و… جزو این آمار ها هستند.
آمار ها به شما کمک می کنند تا متوجه شوید کدام یک از محصولاتتان فروش بیشتری دارند و آوردن کالاهای مشابه آن ها میتواند برایتان سود مند باشد یا خیر.

ایجاد کد ها تخفیف و جشنواره های مختلف

به راحتی میتواند از طریق پنل مدیریت برای مشتریان خود کد های تخفیف بسازید و به افرادی خاص که به عنوان مثال عضو کانال تلگرامی شما هستند ارائه دهید. همچنین می توانید جشنواره هایی را برای فروشگاه خود ایجاد کنید تا مردم بتوانند در یک بازه زمانی یک سری از محصولات و یا همه آن ها را با تخفیف خریداری کنند.

تعریف هزینه ارسال ثابت

اگر برای شما مقدور نیست که محصولات خود را به طور رایگان برای مشتریان ارسال کنید میتوانید مکان های مختلفی را انتخاب کرده تا مبلغی ثابت برای آن ها تعریف شود. این نکته میتواند به سریع تر شدن مراحل ارسال محصول کمک کند.

هر ویژگی ای که شما در طراحی فروشگاه اینترنتی میخواهید!

گرین وب اینجاست تا هر ویژگی خاصی که در طراحی فروشگاه اینترنتی دوست دارید برای مشتریانتان بگذارید، برای شما ایجاد کند. اگر میخواهید که یک قابلیت خاص (که در چهارچوب های طراحی فروشگاه اینترنتی ما نیست) به سایت خود اضافه کنید با تیم طراحی ما ارتباط بگیرید تا این موارد را نیز ثبت کنند و در طی عمل طراحی برای شما منظور کنند.

یکی از مزیت های سپردن طراحی سایت به گرین وب همین است!

هنوز قانع نشده ام! دیگر چه برگ های برنده ای دارید؟!

شاید بگویید من هنوز قانع نشده ام و میخواهم بدانم که چرا باید از گرین وب کمک بگیرم؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده نگاهی به موارد زیر بیندازید!

کد نویسی بدون تبلیغات و سبک

اگر میخواهید که سایتتان سریع در مرورگر های مختلف لود شود باید از کد نویسی بهینه استفاده کنید. کاری که تیم طراحی ما در آن ماهر هستند! علاوه بر این ما هیچ گونه تبلیغاتی را در سورس (کد های سایت شما) قرار نمی دهیم. به قولی ما هیچ گونه بک لینک یا لینک های تبلیغاتی ای را در کد های سایت شما بارگزاری نمی کنیم.

رعایت اصول طراحی رابط کاربری

همانطور که در مقاله های قبلی گفته ایم نکات روانشناسی در میزان فروش بسیار مهم هستند. اگر شما به این بخش اهمیت ویژه ای بدهید یک کارت برنده قدرتمند در برابر دیگر رقبا را در دست گرفته اید.
اکثر سایت های فروشگاهی از این نوع ویژگی ها در طراحی فروشگاه اینترنتی خود بی بهره اند و تنها هدف آن ها تولید یک سایت است. اما رسالت ما این است که کیفیت فروشگاه ها و به طور کلی سایت ها را افزایش دهیم. به عبارتی دیگر به گونه ای سایت ها را طراحی کنیم که مشتریان و کاربر در آن احساس راحتی کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی خلاقانه

برای ما کیفیت اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد و لذا سعی می کنیم به گونه ای فروشگاه ها را طراحی کنیم که هیچ کدام شبیه قبلی نباشند. سریع سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان را ثبت کنید. از نمونه کار های دیگر ما لذت ببرید، در گوگل اول باشید و به گونه ای باشید که مانند برند گرین وب در حوزه کاری خود حرف اول را بزنید!

طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای

در دنیای مدرن کسب و کار امروز شما به طراحی فروشگاه اینترنتی جهت معرفی خدمات و محصولات خود و ارائه و فروش آن ها به سراسر کشور نیازمندید. در این مقاله، گرین وب شما را با اصول طراحی سایت فروشگاهی آشنا می کند. اصولی که دانستن آن ها برای کسب و کارتان بسیار کارآمد بوده و سبب پیشرفت چشمگیری از سوی شما میان رقبا خواهد شد. نگران نباشید. همه ی این را با سرمایه ای ناچیز امکان پذیر می باشد. پس این نکات ارزشمند را از دست ندهید.

طراحی وب سایت فروشگاهی ارزان

تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی متفاوت می باشد. بدیهی است هر چه تعداد نیرو هایی که بر روی طراحی سایت فروشگاهی مشغول به کار هستند بیشتر باشد هزینه ی آن بالاتر خواهد بود. همچنین این هزینه تا حدودی به نیاز شما بستگی دارد. هرچه خواستار امکانات بیشتری برای فروشگاه اینترنتی خود باشید هزینه بالاتر می رود. شاید اگر سرمایه ی زیادی برای ابتدای کار ندارید بهتر باشد از خیر طراحی فروشگاه اینترنتی تخصصی و پیشرفته بگذرید. از سایت های فروشگاهی آماده استفاده کنید که قیمت به صرفه تری دارند. به هر حال با خرید یک وب سایت فروشگاهی، هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی کرده اید و هم مدیریت کسب و کارتان را به سبکی جدید در دست گرفته اید.

ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای

از نکاتی که برای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای نام برده می شود زیبایی و در عین حال سادگی آن می باشد. اگر می خواهید کاربران وب سایت را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید، باید ظاهر فروشگاه آنلاین خود را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. محصولات و خدمات باید به گونه ای دسته بندی شده باشند که مشتری بتواند با نگاهی کوتاه به لیست محصولات، محصول مورد نظرش را پیدا کند. این که زمان زیادی را صرف یافتن آن کند، مشتری را خسته کرده و از فروشگاهتان می راند. عملیات فروش و پرداخت نیز باید به طور واضح و با چند کلیک ساده امکان پذیر باشد.

طراحی سایت فروشگاهی مناسب صاحبان کسب و کار

امروزه همه ی کسانی که صاحب کسب و کاری هستند نیازمند طراحی فروشگاه اینترنتی هستند. شما نیز اگر محصول یا خدماتی برای عرضه به مشتری دارید دست به کار شوید. هرچه زودتر اقدام کنید تجربه بیشتری کسب خواهید کرد. البته در حال حاضر رقیب های سرسختی در حوضه های کسب و کار مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر داشتن برندی به نام، کسب و کار خود را از ابتدا بر روی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای پیاده کردند.

تفاوت میان طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و غیر حرفه ای

اگر می خواهید اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی کنید و یا حتی برای خرید آن دست به کار شوید چند نکته را به شما یادآوری می کنیم. دقت داشته باشید که صفحه اصلی هر فروشگاه آنلاین از مهم ترین بخش های آن می باشد. چرا که یک دید کلی نسبت به فروشگاهتان به مشتری می دهد. صفحه اصلی همانند ویترین یک مغازه بوده و توجه اولیه ی مشتری به آن است. پس ویترین فروشگاهتان را طوری بچینید که از نظر خود و مشتری بی نقص به چشم بیاید. آن را ازبهترین و جدیدترین محصولات خود پر کنید و به زیبایی آن ها را دسته بنذی کرده و کنار هم قرار دهید. همچنین اعمال تغییراتی چون به روز رسانی قیمت، موجودی کالا و نوع آن باید در هر لحظه امکان پذیر باشد.

 

امکانات ویژه در طراحی فروشگاه اینترنتی

در طراحی فروشگاه اینترنتی، امکاناتی مانند فروش ویژه، تخفیف های مناسبتی، نقد و بررسی محصول و مقایسه ی آن ها برای مشتری جذاب بوده و تمایل آن را برای خرید از فروشگاهتان افزایش می دهد. همچنین کالای با کیفیت و داشتن بخشی مختص به نظرات کاربران می تواند اعتماد مشتری را جلب کند.

 

ارائه اطلاعات جامع برای مدیریت بهتر فروشگاه

آمار و ارقام و توانایی تجزیه و تحلیل آن ها از مهم ترین موارد برای کنترل وضعیت کسب و کار می باشد. حتما در طراحی فروشگاه اینترنتی به این نکته توجه داشته باشید که وب سایتتان توانایی ارائه آمار جامع و تفکیک شده از قسمت های مختلف در فروشگاه را داشته باشد. محاسبات درآمد، فروش و کنترل موجودی انبار و همچنین بررسی محصولات محبوب تر برای مشتری بسیار اهمیت دارد. البته شما نیز باید مهارت تحلیل این اطلاعات و ارائه راه حل مناسب برای آن ها را کسب کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی واکنش گرا (رسپانسیو)

امروزه تعداد افرادی که با گوشی هوشمند و تبلت وب گردی می کنند رو به افزایش است. پس سازگاری سایت با این وسایل هوشمند بسیار حائز اهمیت می باشد. این که افراد در هر جا و با هر وسیله ای بتوانند به فروشگاه شما سر زده و از آن خرید کنند مزیت بزرگی در طراحی فروشگاه اینترنتی شما می باشد. همچنین این موضوع باعث کسب رتبه ی بهتر در موتور های جست و جوی گوگل و افزایش بازدید از فروشگاهتان می شود.

 

دریافت نماد اعتماد الکترونیک در طراحی فروشگاه اینترنتی

حتما برای خودتان هم پیش آمده است که خواستار خرید از فروشگاهی آنلاین باشید اما شک و تردید هنگام پرداخت هزینه ی کالا به سراغتان بیاید. اعتماد کردن به هر فروشگاهی در فضای مجازی کار ساده ای نیست. اما هنگامی که خودتان صاحب کسب و کاری باشید و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را به عهده گیرید این موضوع از نگرانی هایتان محسوب می شود. دریافت نماد اعتماد الکترونیک از سوی وزارت صنعت و معدن راه حل شماست. در قدم اول پس از طراحی فروشگاه اینترنتی، با رعایت اصول این وزارت خانه، نشان دیجیتالی نماد اعتماد را دریافت کنید.

موارد ذکر شده تنها چند مورد از ویژگی های یک فروشگاه آنلاین بود. اما با در کنار هم قرار گرفتن تمامی این ویژگی ها شما صاحب یک فروشگاه آنلاین حرفه ای می شوید که به کسب و کارتان رونق می بخشد. پس در طراحی فروشگاه اینترنتی به همه ی موارد توجه کرده و یک وب سایت فروشگاهی عالی با قیمتی به صرفه داشته باشید.

برای مشاوره و طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

روابط عمومی

روابط عمومی

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید