قیمت و تعرفه طراحی سایت

به جد می توان بیان کرد که یکی از پر هزینه ترین بخش های ارائه خدمات، متعلق به طراحی سایت ها می باشد که طی چند سال اخیر با حرکت جامعه به سمت تکنولوژی و بستر وب، شاهد افزایش تمایل شرکت ها و حتی کسب و کارهای کوچک برای داشتن یک وب سایت اختصاصی برای ارائه ی کالا یا خدمات خود به شکل آنلاین هستیم . شرکت ها یا اشخاصی که در این زمینه فعالیت می کنند، هر کدام سنجه ها و معیار هایی برای خدمات و هزینه های خود دارند که در این جا سعی می کنیم اشاره ای به آن ها داشته باشیم. عبارت هایی مانند خدمات شبانه روزی و پشتیبانی دائم، طراحی با کیفیت بالا، قیمت طراحی سایت مناسب، طراحی سایت در زمانی کوتاه و کیفیتی بالا کلید واژه هایی هستند که در بیش تر شرکت ها و سایت های طراحی می بینیم، اما در اصل هزینه های واقعی چقدر هستند و چطور می شود ادعای گران یا ارزان بودن سایت را کرد و یا کیفیت آن ها را سنجید؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت

پیش از این که شروع به قیمت گذاری برای سایت کنیم، لازم است تا نوع وب سایت را تعیین کنیم. امروزه انواع متفاوتی از وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند که شامل سایت های شرکتی، سایت های خبرگزاری، سایت ها فروشگاهی آنلاین و فیزیکی، سایت های محصولات دانلودی، سایت های آپلود، سایت های موزیک پلیر و پخش فیلم آنلاین و .... می شوند و برای هر کدام شکل و نوع متفاوتی باید پیاده سازی کنیم.

بعد از این که نوع سایت را تعیین کردیم لازم است تا معیار های دیگری را مورد برسی قرار دهیم. User interface (رابط کاربری) ، User experience( تجربه کربری)، نمایش مناسب در گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها، سازگار بودن با مرورگرهای متفاوت، کد نویسی سمت سرور، کد نویسی سمت کاربر و ... پارامترهایی هستند که متناسب با صرف زمان و انرژی که باید روی پروژه گذاشته شود تا نتیجه ای مطلوب کسب شود، قیمت طراحی سایت های متنوع با هم فرق می کنند.

مورد دیگر تعداد افراد و نیروهایی که لازم است برای پروژه شما گذاشته شوند تا با تخصص و دانش خود بتوانند کار را پیش ببرند. این متغیری است که اصلا نمی توان آن را نادیده گرفت. برای مثال هنگامی که شرکتی به شما وعده ی تیم پشتیبانی 24 ساعته را می دهد، قطعا نمی تواند با دو یا سه نیرو تمام کار شما را به شکل کامل انجام دهد و شما نیز چنین توقعی را نداشته باشید که با هزینه ای اندک یک سایت حرفه ای برای شما آماده کنند و به شما تحویل دهند زیرا هر شرکت متناسب با هزینه ای که از کارفرما دریافت می کند به پرسنل مجموعه اش حقوق می دهد و کیفیت کار هم با حقوق های چرداختی در رابطه اند.

قیمت طراحی سایت، متغیرهای متفاوتی دارد که در هزینه طراحی آن دخیل هستند. از با کیفیت بودن طراحی و مجذوب کردن کاربر گرفته تا کارآمد بودن الگوریتم ها و مناسب بودن کدها همگی در هزینه پایانی تاثیر گذار هستند. اما متاسفانه در این فضای بی نظم که هر کس برای خود تعرفه ای تعیین می کند و لیستی از خدمات را مدعی می شود، می خواهیم به بررسی دقیق قیمت های تمام شده و هزینه پیشنهادی به مشتری ها بپردازیم. حال در این میان می توانید تشخیص دهید متناسب با کسب و کاری که دارید چه میزان از خدمات و کیفیت آن ها را احتیاج دارید و متعاقبا چه هزینه ای باید برای آن فرآیند در نظر بگیرید.

راندمان و سرعت سایت

عامل های متفاوتی روی سرعت یک سایت تاثیرگذار هستند. گروهی از پارامترها هستند که شاید هر کدام به تنهایی آنچنان پر اهمیت به چشم نیایند اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، می توانند اثر گذاری قابل ملاحظه ای را روی رضایت مندی کاربران سایت داشته باشند و باعث کم شدن هزینه های صرف شده برای سرور و صرفه جویی در بهره برداری از امکانات شود و در نتیجه افزایش راندمان را به دنبال دارد.

منظور از از افزایش راندمان، کاهش سرعت لود سایت و یا در نظر نگرفتن تقاضای مشتری نیست بلکه هدف از این کار رسیدن به نقطه ی اوج بهره وری و پاسخگویی در برابر تقاضاهای مشتریان است. اجرای این موارد در طراحی باعث می شود تا زمان بیش تری صرف پروژه شود و مهارت تعداد افراد بیش تری روی آن خرج شود که به همان نسبت قیمت طراحی سایت برای شما نیز افزایش می یابد.

پنل مدیریت نیرومند

تعدادی از سایت ها هستند که یک بار طراحی و پیاده سازی می شوند و دیگر نیازی نیست تا کاری تخصصی روی آن انجام شود. برای نمونه از این دسته، سایت ها شرکتی ساده یا سایت های شخصی را می توان نام برد. در مقابل سایت هایی هستند که همواره در حال تغییر و توسعه هستند و با اضافه کردن محصولات و آیتم ها و المان های جدید نیاز به بروزرسانی های دوره ای دارند که سایت های فروش آنلاین نمونه ای از این دسته اند.

واضح است که قیمت طراحی سایت در این دو مورد متناسب با میزان کاری که روی آن ها انجام می شود تفاوت دارد. سایت هایی که نیاز دارند تا مرتب بروز رسانی شوند و تغییراتی در آن ها ایجاد شود، قاعدتا هزینه بالاتری نسبت به نوع دیگر دارد. به منظور این که بتوانید همواره تغییراتی را بر روی سایت خود انجام دهید و نیازمند یک متخصص برای این عمل نباشید، لازم است تا پنل مدیرتی به گونه ای طراحی شود که در عین قدرتمندی و کارایی، کارکردن با آن آسان و راحت باشد و بتوان به سادگی به کمک آن فضای سایت را مدیریت کرد که باعث تاثیر مستقیم روی قیمت طراحی سایت شما می شود.

میزان ترافیک سایت و واکنش کاربران به سایت

تخمین میزان ترافیک سایت اعم از ورودی و خروجی در یک شبانه روز دارای اهمیت زیادی است. مقدار فعالیت کاربران در سایت و امکاناتی که نیاز است در سایت باشد تا حس خوبی به آن ها منتقل شود، پیش از طراحی سایت باید تشخیص داده شود. البته اکثر این امکانات را خود کاربر درخواست نمی دهد و مستقیم به شما نمی گوید، بلکه با پایش رفتار آن ها و بازخورد هایی که از فعالیت های آن ها در سایت کسب می کنید، می توانید پیاده سازی نمایید. مثلا تعدادی از سایت ها جز چند امکان رایج مانند اسکرول صفحه و باز و بسته کردن چند فایل، قابلیت دیگری ندارند.

اما در مقابل سایت هایی طراحی شده اند که به کوچک ترین رفتار کاربر عکس العمل نشان می دهند و متناسب با آن پاسخ یا رفتاری از حود نشان می دهند. پس نیاز است تا هر فعالیتی از آن ها زیر نظر گرفته شود تا منطبق با آن، بتوان سایت را هوشمند تر کرد و نسبت به رفتار انسان سازگار تر کرد. از آنجایی که خود کاربران قادر نیستند این نیاز ها را مستقیما تشخیص دهند، بدست آوردن این دیتا ها علم مخصوص خود را می خواهد و لازم است از ابزار ها و پارامتر هایی استفاده کرد تا نتیجه شان به ما بیان کنند که چه تغییری لازم است ایحاد کنیم. طبیعی است هر چه سایت با رفتار کاربران سازگارتر باشد قیمت طراحی سایت نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

آپشن های تخصصی و حرفه ای

خب حالا که شکل و دسته فعالیت های سایتتان را مشخص کردید، باید به بخش آپشن ها بپردازید. این آپشن ها از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. ابتدا از دید یک کاربر سایت آن را مشاهده می کنیم. آپشن هایی چون شیوه ی عضویت در سایت، تصاویر و مشخصات و جزئیات محصولات، نوع سبد خرید، قابلیت مقایسه کردن دو یا جند کالا با یکدیگر، وجود امکان اضافه کردن محصولی به فهرست علاقه مندی ها، گزینه ای تحت عنوان بررسی ویژگی های جدید اضافه شده به کالا و ... که برای آسانی و سهولت خرید برای کاربر دارای اهمیت است و می توانند در میزان خرید او از سایت شما اثر گذار باشد و او را برای خرید مجدد از سایت ترغیب کنند. حتی ممکن است آنقدر از این فضا لذت ببرد که این سایت را به دیگران نیز توصیه کند و عملا برای شما یک تبلیغ توصیه ای به شکل رایگان بکند که عملی بسیار پر سود برای سایت به شمار می رود.

و از زاویه ی دید مدیر سایت، که ویژگی هایی چون قابلیت ثبت کالا، چک کردن مشخصات کاربران و شناسایی ورودی های جدید، قابلیت مدیریت کردن خرید ها، قابلیت نمایش موجودی کالاهای مختلف در انبار، امکان ثبت کدهای تخفیف و ایجاد جشنواره های فروش در بازه ای خاص، مدیریت کردن کامنت ها و نظرات کاربران، امکان ارسال پیام هایی در قالب تشکر و یا اعلام پیامی به کاربر برای هر تراکنش، قابلیت پیش فروش یا عدم فروش کالاهایی که در انبار نیستند، امکان ایجاد دسترسی برای دیگر کارمندان و یا شرکا، قابلیت محاسبه خودکار هزینه های جانبی که برای هر کالا ممکن است اعمال شود( مانند هزینه های ارسال و مانند آن) و ... دارای اهمیت است که می توانند روی قیمت طراحی سایت اثر بگذارند. بعضی اوقات نیز این آپشن ها به همراه خدمات مازادی ارائه می شوند، مانند مشاوره ی کاربران یا ارسال محصولات به مقصد نهایی که باعث افزایش هزینه ها برای شما می شود.

تمایل مشتری برای پرداخت هزینه

یکی از پارت هایی که شرکت طراحی سایت به آن توجه می کنند مقدار بودجه ای هست که کارفرما برای طراحی سایت در نظر گرفته است و مشتری تمایل دارد برای سایتش هزینه کند. بسته به نوع فعالیتی که در سایت انجام می شود، لازم است طراحی ای درخور آن انجام شود. گاهی یک کسب و کار نوپا، تازه می خواهد وارد دنیای تجارت شود یا استارتاپی تمایل دارد تا در فضای وب هم فعالیت کند که معمولا در این حالت صاحبان کسب و کار قیمت طراحی سایت را پایین در نظر می گیرند و تمایل ندارند در حال حاضر برای آن هزینه ی زیادی صرف شود.

اما زمانی که یک شرکت بزرگ که دارای پیشینه ای بلند است می خواهد یک سایت برای شرکتش طراحی کند، بودجه ای بیش تر در نظر می گیرد و متقابلا امکاناتی بیش تر و طراحی جامع تری درخواست می کند. البته این نکته را فراموش نکنید که الزاما قیمت طراحی سایت که افزایش پیدا کند، خروجی بهتری به شما نمی دهد و ممکن تنها از شما پول بیش تری در قبال امکاناتی کمتر بگیرند. گاهی شرکت ها با کمبود بودجه مواجه می شوند و نمی توانند متناسب با سایت مورد نظرشان هزینه کنند که در این جا بعضی از امکانات و ویژگی های سایت کم می شود به شکلی که لطمه ی زیادی به سایت نزند در عوض قیمت طراحی سایت به نسبت حال قبل، کاهش می یابد تا طرفین قرار داد طراحی سایت، از انجام این پروژه رضایت داشته باشند.

در صورتی که تمایل دارید هلدینگ گرین وب، با نیروهای متخصص و ماهرش که طی چند سال اخیر طبق نظر مشتری هایشان کارنامه ی درخشانی را بر جای گذاشته اند، پروژه ی طراحی سایت شما را در دست بگیرد، لازم است تا ریز اطلاعاتی که در مقاله به آن ها اشاره کردیم مانند ترافیک ورودی و خروجی کاربران، میزان امکانات مد نظر و ... را بیابید و به تیم فروش هلدینگ گرین وب اعلام نمایید تا بتوانند به شما هزینه طراحی سایت را اعلام کنند یا می توانید از تیم مشاوره ما کمک بگیرید و در جمع آوری این دیتا ها راهنمایی های بیش تر بگیرید. اگر هم مایلید این بخش از جمع آوری اطلاعات که لازم است حتما قبل از شروع طراحی سایت آماده باشند را نیز به ما بسپارید با تیم فروش ارتباط بگیرید تا بتوانند با همکاری شما این دیتا ها را بدست آورند و مطابق با معیارهایی که اعلام می کنید، سایتی مناسب و درخور کسب و کارتان با نهایت کیفیت را خدمت شما ارائه دهند.

در صورتی نظری در رابطه با این مقاله دارید، خوش حال می شویم در قسمت نظرات ما را مطلع نمایید.